להיות במקום הנכון ובזמן הנכון, או: איך בוחרים פלטפורמות שיווק לעסק?

פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, לינקדאין, טאבולה, אאוטבריין, טיק-טוק, טוויטר…. והרשימה עוד ארוכה.

לרוב, כשלקוחות מגיעים אלינו לשיחת ייעוץ ראשונה, הם מגיעים עם 'החלטה' באיזו פלטפורמת שיווק הם רוצים לקדם את העסק. 

"אני רוצה לעשות קמפיינים בפייסבוק" 

"אני רוצה להתחיל לקדם בגוגל"

ב-98% מהמקרים, הם מגיעים עם ה'החלטה' הזו (תכף תבינו למה היא מגיעה עם מירכאות), מכיוון שהם שמעו ממישהו שזו הפלטפורמה הכי חמה היום וששם הם צריכים להיות כדי להגדיל את קהל הלקוחות שלהם. אותו חבר, קולגה, קרוב משפחה – ככל הנראה מקדם את העסק שלו באותה פלטפורמה שעליה המליץ, ועבורו, וואלה זה עובד יופי! מה שהוא לא יודע להגיד לכם, זה אם העסק או המוצר שלכם גם יקודם בהצלחה באותה הפלטפורמה בדיוק. התשובה היא – תלוי 🙂 כן תשובה מעצבנת, אבל תמשיכו לקרוא ותבינו למה.

בואו נחדד רגע למה לא כדאי להגיע לקידום העסק עם 'החלטה':

  1. לפני שהתייעצתם עם איש מקצוע, ואפילו עם כמה אנשי מקצוע, אל תמהרו להשקיע תקציב בפלטפורמה שיווקית כלשהי. בטח לא לפני שחקרתם לעומק מה התדירות והכמות של הקהל הפוטנציאלי עבורכם באותה פלטפורמה. 
  2. עבור רוב העסקים (במיוחד עבור B2B אך לא רק), המקום הנכון להיות בו, הוא לא מקום אחד! חשוב להבין אילו פלטפורמות רלוונטיות עבור העסק וכיצד אפשר ליצור תוכנית Cross-Platform אשר תאפשר לכם להגיע ל-KPI's שהצבתם לעסק. 
  3. תוכנית! אל תקומו בוקר אחד ותחליטו שאתם רוצים לשווק בפייסבוק. תיצרו בעצמכם או באמצעות איש מקצוע תוכנית שיווקית אשר כוללת מחקר שוק, אסטרטגיה, תוכנית תוכן, משפך שיווקי נכונים ורלוונטיים לעסק וכמובן תוכנית להוצאה לפועל של כל אלו.
  4. דינמיות. הדיגיטל ידוע בהיותו מקום הפכפך. גם אם יצאנו עם תוכנית מעולה והיא אכן עבדה למשך תקופה מסוימת, אף אחד לא מבטיח לנו שהיא תמשיך לעבוד בהצלחה לנצח. כל יום נכנסים לדיגיטל שחקנים חדשים, שירותים חדשים, תקציבי פרסום חדשים, וכל אלו משפיעים על התוכנית שלנו ועל היעילות שלה. זה לא בהכרח כי אנחנו עושים משהו 'לא טוב', זה פשוט כי עולם הדיגיטל דורש מאיתנו תמיד להתחדש ולשנות את עצמנו בהתאם לשוק. לכן חשוב לשמור על ראש פתוח ולשנות את התוכנית תוך כדי תנועה ובהתאם לנתונים ולצורך אשר עולה מהם. 
איך מוצאים את השילוב המדויק בין הימצאות קהל היעד בפלטפורמה ובין הקשב המקסימלי שלו?

הכול נגמר איפה שהכול מתחיל – בקהל היעד שלכם

קהל היעד שלנו הוא המפתח ל-ה-כ-ו-ל! הוא המפתח לאיזה תוכן נכתוב, באיזה צורה נפיק אותו, וכמובן – באיזו פלטפורמה נקדם אותו. כאשר אנחנו רוצים לבחור פלטפורמה, חשוב להבין, קהל היעד שלנו אולי נוטה להיות יותר באינסטגרם או יותר בלינקדאין, אבל צריך לחשוב ולנתח גם באיזה מצב תודעתי הוא נמצא כאשר הוא משוטט בכל אחת מאותן פלטפורמות.

למשל, לינקדאין אשר מיועדת ליצירת קשרים עסקיים והחומר המרכזי אשר נמצא בה הוא מקצועי, מושכת את הקהל כאשר הוא במצב תודעתי של 'עבודה' או של 'עסקים'. לכן נדיר שתמצאו בה יוזרים אשר גוללים בפלטפורמה בשעות הפנאי שלהם. מה משתמע מכך?  שהקשב של היוזרים בפלטפורמה זו הוא נמוך יותר מאשר פלטפורמות אחרות. לתפוס את תשומת הלב של מנהל עסוק בזמן שהוא נכנס לעשות מחקר בלינקדאין על המתחרים שלו, יהיה קשה יותר מאשר לתפוס את תשומת הלב של אותו האדם בדיוק, כאשר הוא יגלול בפייסבוק בזמן שהוא שוכב על הספה ונח בסוף יום עבודה.

עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא

אם נחזור רגע לדינמיות מתחילת המאמר, נגלה שהיא אולי אחד המרכיבים הכי חשובים להצלחה בדיגיטל. במקרים רבים (תלוי כמובן במוצר או בשירות שאנחנו רוצים לקדם), נרצה לשלוח 'זרועות תמנון' רבות ככל הניתן וליצור ממשקים רבים ברחבי הדיגיטל. כך, לאורך זמן, נוכל לגלות מהי פלטפורמת השיווק הכי רווחית עבורנו, אשר בה יש שילוב מדויק בין הימצאות קהל היעד שלנו לבין הקשב המרבי שלו.

מצאתם ערך במאמר? שתפו אותו עם חברים וקולגות

הירשמו לניוזלטר החודשי שלנו

מבטיחים לעדכן רק במה שחשוב באמת!

מאמרים נוספים

רוצים להתחיל דרך חדשה
לקידום בדיגיטל?

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן