מדד ה-SSI של לינקדאין: המצפן לקידום אורגני אפקטיבי

אתם משקיעים בקידום אורגני בלינקדאין אבל לא רואים תוצאות? מדד ה-SSI יעזור לכם להבין איך לשפר את הפעילות שלכם ולהפוך את הפרופיל לכלי עסקי אפקטי. 

לינקדאין, ברוב חוכמתה 🙂 פיתחה את מדד ה-SSI, הפירוש שלו: Social Selling Index. זהו כלי שנועד לשקף לנו איך לינקדאין מעריכה את הפרופיל שלנו, איפה אנחנו עומדים ביחס לפרופילים מתחרים, ולתת לנו אינדיקציה מה כדאי לשפר בפעילות שלנו.

SSI הוא שיקוף של הפעילות האורגנית שלנו בלינקדאין והוא מאפשר לנו למדוד את מה שחשוב באמת לפעילות מיטיבה בפרופיל ולכוון את המאמצים שלכם למקומות הנכונים. 

ממה בנוי מדד ה-SSI ואיך הוא מסייע לכם לשיפור שיווק אורגני בלינקדאין

הערה חשובה לפתיחה: מדד ה-SSI רלוונטי אך ורק לפרופיל האישי שלכם, הוא לא מודד את פעילות הפרופיל העסקי של החברה, בה יש אפשרויות אנליטיקה אחרות למדידות אפקטיביות הביצועים. מדד ה-SSI אם כך, הוא כמו דוח ביצועים פנימי לפעילות הפרופיל האישי, והוא כאמור מסביר איפה אתם משקיעים נכון, ומה דורש שיפור.

לינקדאין מחלקת את הפעילות בפרופיל האישי ל-4 קטגוריות עיקריות, כאשר ציון המדד, אשר נע בין 0-100 מושפע מהפעילות של כל אחת מן הקטגוריות האלה בצורה מירבית. 

אלה הן ארבעת הקטגוריות:

1. יצירת מותג מקצועי (Establishing Your Professional Brand)

קטגוריה זו עוסקת ביכולת של הפרופיל לשדר מקצועיות ולהציג אתכם כמובילים בתחומכם. לינקדאין בוחנת עד כמה הפרופיל שלכם מלא, משקף את הערך הייחודי שאתם מביאים, ומציג אתכם בצורה אמינה ומרשימה. בנוסף, הקטגוריה בודקת את האיכות והמעורבות שהתוכן שאתם מפרסמים מצליח לייצר. המטרה היא להבטיח שהפרופיל לא רק נוכח בפלטפורמה, אלא גם מושך את תשומת הלב של הקהל הנכון וממצב אתכם כסמכות מקצועית בתחום.

חלק זה נמדד על פי מידת השלמת הפרופיל שלכם ואיכות התוכן שאתם מפרסמים. כמובן שאם אתם לא מפרסמים תוכן בכלל או לא באופן שוטף ועקבי, זה ישפיע על המדד ויוריד אותו. 

2. מציאת האנשים הנכונים (Finding the Right People)

קטגוריה זו בודקת את היכולת שלכם להתמקד בקהל יעד מדויק וליצור קשרים עם אנשים רלוונטיים. לינקדאין מנתחת כיצד אתם מנצלים את כלי החיפוש המתקדמים שלה כדי לאתר לקוחות פוטנציאליים, שותפים עסקיים או אנשי מקצוע שיכולים לתרום לעסק שלכם. המטרה היא לעזור לכם להשקיע את הזמן שלכם ביצירת קשרים אסטרטגיים ובעלי ערך, ולא במערכות יחסים לא רלוונטיות.

חלק זה נמדד על פי מספר החיפושים הרלוונטיים וההזמנות שאתם מבצעים למועמדים רלוונטיים. כמה צפיות איכותיות הפרופיל מייצר, עד כמה החיבורים שנעשים רלוונטים ואיזה שימוש בחיפוש מתקדם מתבצע בפרופיל.

3. מעורבות בתובנות (Engaging with Insights)

קטגוריה זו משקפת את רמת המעורבות שלכם בתכנים מקצועיים ואת היכולת לייצר שיח משמעותי בתוך לינקדאין. הפלטפורמה בוחנת עד כמה אתם משתפים תכנים רלוונטיים לתחום המומחיות שלכם, מגיבים לפוסטים של אחרים ומעוררים דיונים. הקטגוריה נועדה להראות עד כמה אתם לא רק נוכחים בפלטפורמה, אלא גם יוצרים ערך ומעורבות שמובילים לבניית אמון, חיבור עם הקהילה העסקית שלכם וגם, מביאים ערך מהידע והניסיון שלכם בתחום העיסוק.

חלק זה נמדד על בסיס שיתוף תוכן רלוונטי, עידוד מעורבות ושיח מקצועי כולל תגובה שלכם לתוכן מקצועי של קולגות, מעורבות בקבוצות דיון מקצועיות. 

4. בניית קשרים (Building Relationships)

קטגוריה זו בוחנת את היכולת שלכם ליצור ולטפח קשרים איכותיים בפלטפורמה. לינקדאין לא מסתפקת בכמות הקשרים שלכם אלא מתמקדת באיכותם – עד כמה הם רלוונטיים ואפקטיביים עבורכם. בנוסף, היא מודדת את היכולת שלכם לשמר קשרים קיימים ולטפח מערכות יחסים לאורך זמן, מתוך הבנה שקשרים איכותיים מובילים להזדמנויות עסקיות אמיתיות.

חלק זה נמדד על בסיס איכות החיבורים שלכם, כמות ההזמנות המאושרות ותדירות השיחות המקצועיות שמתקיימות באופן פרטי ולא כחלק מהשיח הפומבי של פוסטים ותגובות. 

איך בודקים מה ציון מדד ה-SSI האישי שלכם? 

מדד ה-SSI שלכם משתנה ומתעדכן באופן יומי, לכן יתכן שבכל יום שתכנסו הציון יהיה שונה בהתאם לפעילות שלכם בפלטפורמה. פעילויות כמו פרסום תוכן, יצירת קשרים, תגובות לפוסטים, ושימוש בכלי החיפוש המתקדם יכולות להשפיע על המדד בזמן קצר.

כדי לבדוק את המדד, יש להתחבר בדפדפן לפרופיל הלינקדאין שלכם, ולאחר מכן ללחוץ על הלינק הבא: https://www.linkedin.com/sales/ssi

שימו לב כי אם לא תתחברו לפרופיל הלינקדאין שלכם קודם לכן, הציון לא יוצג.
איך לקרוא את המדד? 

דוגמא למדד SSI

במדד תמצאו את הציון הנוכחי שלכם מתוך 100 והסבר מפורט על הרכב הציון. תוכלו לראות בצורה שקופה ונוחה באיזה מבין ארבעת הקטגוריות עליכם להשתפר. הציון המקסימלי של כל קטגוריה הוא 25, כך במידה ותגיעו ל-25 בכל ארבעת הקטגוריות, המדד הכללי יעמוד על 100. 

כאן עולה השאלה המתבקשת, מה נחשב ציון טוב? 

זה כמובן תלוי במטרות שלכם ומה אתם רוצים להפיק מהשימוש בפלטפורמה, מידה ואתם מחפשים להניב מהפלטפורמה מכירות ושיווק, אתם צריכים לכוון לציון 70 ומעלה. 

  • 60-70: בסיס טוב שמראה על פעילות קבועה.
  • 70-80: אתם כבר בשלב שבו לינקדאין מתחילה לעבוד בשבילכם.
  • 80+: רמת מומחיות אמיתית

בצילום המסך למעלה, אנו רואים ציון של 60 כאשר קטגורית בניית קשרים (Building Relationships): יצירת קשרים עמוקים עם אנשים רלוונטיים, עומדת על ה-100% שלה, כלומר על 25 נקודות.

לעומת זאת, אנו רואים כי 3 הקטגוריות הנוספות אינן במקסימום שלהן וזה מה שניתן ללמוד מכך ואיך אפשר לשפר אותן כדי להעלות את הציון הכללי של הפרופיל: 

איך משפרים את מדד ה-SSI בלינקדאין? 

הציון בדוגמא ל-Establish Your Professional Brand הוא 13.4, ציון זה מצביע על הצורך בשדרוג הפרופיל כך שישקף מקצועיות וערך. חשוב לעדכן כותרת תקציר שמבליט את הייחודיות שלכם, להוסיף מיומנויות והמלצות, וכן לוודא שיש תמונת פרופיל ובאנר מקצועיים. בנוסף, הקפידו לפרסם פוסטים ומאמרים מקצועיים באופן עקבי כדי למצב את עצמכם כמומחים בתחום.

הקטגוריה השניה עם ציון לא אופטימלי בדוגמא היא Find the Right People, עם ציון (10.7).
הציון כאן מדגיש את הצורך לשפר את היכולת למצוא את קהל היעד. השתמשו בכלי החיפוש המתקדם לאיתור קשרים רלוונטיים, כמו לקוחות פוטנציאליים ושותפים עסקיים. שלחו בקשות חיבור מותאמות אישית שמסבירות בבירור את הערך של החיבור.

קטגוריה נוספת הדורשת שינוי על פי הדוגמא: Engage with Insights עם ציון (11.1) בלבד מתוך 25.
הציון נמוך מעיד על צורך בהגברת מעורבות בפלטפורמה. התחילו להגיב על פוסטים, לשתף תכנים מקצועיים עם תובנות אישיות, ולהשתתף בדיונים בקבוצות רלוונטיות. פעולות אלו יחזקו את הנוכחות שלכם ויגבירו את המעורבות של הקהל.

לסיכום, מדד ה-SSI של לינקדאין הוא לא רק מספר – הוא כלי המאפשר להבין את האפקטיביות של הפעילות שלכם בפלטפורמה ולגלות היכן להשקיע כדי לראות תוצאות אמיתיות. השקעה בשיפור המדד שלך תשפיע ישירות על הנראות של הפרופיל שלכם בפלטפורמה אל מול קהל היעד הרלוונטי, על בניית קשרים משמעותיים, ועל יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות.

צריכים עזרה להבין איך למקסם את פעילות השיווק של העסק שלכם בלינקדאין? תאמו שיחת היכרות קצרה ממש כאן.

מצאתם ערך במאמר? שתפו אותו עם חברים וקולגות

הירשמו לניוזלטר החודשי שלנו

מבטיחים לעדכן רק במה שחשוב באמת!

מאמרים נוספים

רוצים להתחיל דרך חדשה
לקידום בדיגיטל?

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן