להיות במקום הנכון ובזמן הנכון – או איך בוחרים פלטפורמות שיווק לעסק?

פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, לינקדאין, טאבולה, אאוטבריין,טיק-טוק, טוויטר…. והרשימה עוד ארוכה.

לרוב, כשלקוחות מגיעים אלינו לשיחת ייעוץ ראשונה, הם מגיעים עם 'החלטה' באיזו פלטפורמת שיווק הם רוצים לקדם. 

"אני רוצה לעשות קמפיינים בפייסבוק" 

"אני רוצה להתחיל לקדם בגוגל"

ב-98% מהמקרים, הם מגיעים עם ה'החלטה' הזו (תכף תבינו למה היא מגיעה עם מרכאות), מכוון והם שמעו ממישהו שזו הפלטפורמה הכי חמה היום, ושם הם צריכים להיות. או, אותו חבר, קולגה, קרוב משפחה, מקדם בעצמו באותה פלטפורמה את העסק שלו, ועבורו, וואלה זה עובד יופי! 

בואו נחדד רגע למה לא כדאי להגיע לקידום העסק עם 'החלטה':

  1. לפני שהתייעצם עם איש מקצוע, ואפילו עם כמה אנשי מקצוע, אל תמהרו להשקיע תקציב בפלטפורמה שיווקית כלשהי. בטח לא לפני שחקרתם לעומק מה התדירות והכמות של הקהל הפוטנציאלי עבורכם באותה פלטפורמה. 
  2. עבור רוב העסקים (במיוחד עבור B2B אך לא רק), המקום הנכון להיות בו, הוא לא מקום אחד! חשוב להבין אילו פלטפורמות רלוונטיות עבור העסק וכיצד אפשר ליצור תוכנית Cross-Platform אשר תאפשר לכם להגיע ל-KPI's אשר הצבתם לעסק. 
  3. תוכנית! אל תקומו בוקר אחד ותחליטו שאתם רוצים לשווק בפייסבוק, תיצרו לבד או באמצעות איש מקצוע, תוכנית שיווקית אשר כוללת מחקר, אסטרטגיה, תוכנית תוכן, משפך שיווקי, תוכן אשר נכון לעסק וכמובן תוכנית להוצאה לפועל של כל אלו.
  4. דינמיות, הדיגיטל ידוע כהיותו מקום הפכפך. גם אם יצאנו עם תוכנית מעולה והיא אכן עבדה למשך תקופה מסוימת, אף אחד לא מבטיח לנו שהיא תמשיך לעבוד טוב לנצח. כל יום נכנסים לדיגיטל שחקנים חדשים, שירותים חדשים, תקציבי פרסום חדשים, וכל אלו משפיעים על התוכנית שלנו ועל היעילות שלה! זה לא בהכרח כי אנחנו עושים משהו 'לא טוב', זה פשוט כי עולם הדיגיטל דורש מאיתנו תמיד להתחדש ולשנות את עצמנו בהתאם לשוק. לכן, חשוב לשמור על ראש פתוח ולשנות את התוכנית תוך כדי תנועה ובהתאם לנתונים ולצורך אשר עולה מהם. 

איך מוצאים את השילוב המדויק בין הימצאות קהל היעד בפלטפורמה ובין הקשב המקסימלי שלו?

הכל נגמר איפה שהכל מתחיל – בקהל היעד שלכם

קהל היעד שלנו הוא המפתח ל-ה-כ-ל-! הוא המפתח לאיזה תוכן נכתוב, באיזה צורה נפיק אותו, וכמובן – באיזו פלטפורמה נקדם אותו. כאשר אנחנו רוצים לבחור פלטפורמה, חשוב להבין, קהל היעד שלנו אולי נוטה להיות יותר באינסטגרם או יותר בלינקדאין, אבל, צריך לחשוב ולנתח גם באיזה מצב תודעתי הוא נמצא כאשר הוא משוטט בכל אחת מאותן פלטפורמות.

למשל, לינקדאין אשר מיועדת ליצירת קשרים עסקיים והחומר המרכזי אשר נמצא בה הוא מקצועי, מושכת את הקהל כאשר הוא במצב תודעתי של 'עבודה' או של 'עסקים'. לכן, נדיר שתמצאו בה יוזרים אשר גוללים בפלטפורמה בשעות הפנאי שלהם. מה משתמע מכך?  שהקשב של היוזרים בפלטפורמה זו הוא נמוך יותר מאשר פלטפורמות אחרות. לתפוס את תשומת הלב של מנהל עסוק בזמן שהוא נכנס לעשות מחקר בלינקדאין על המתחרים שלו, יהיה קשה יותר מאשר לתפוס את תשומת הלב של אותו הבן אדם בדיוק, כאשר הוא יגלול בפייסבוק בזמן שהוא שוכב על הספה ונח בסוף יום עבודה.

עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא

אם נחזור רגע לדינמיות מתחילת המאמר, נגלה שהיא אולי אחד המרכיבים הכי חשובים להצלחה בדיגיטל. במקרים רבים (תלוי כמובן במוצר \ שירות אשר אותו אנו רוצים לקדם), נרצה לשלוח 'זרועות תמנון' רבות ככל הניתן וליצור ממשקים רבים ברחבי הדיגיטל. כך, לאורך זמן, נוכל לגלות מהי פלטפורמת השיווק הכי רווחית עבורנו, אשר בה יש את השילוב הנכון בין הימצאות קהל היעד שלנו לבין הקשב המירבי שלו.

מצאתם ערך במאמר? שתפו אותו עם חברים וקולגות

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

הירשמו לניוזלטר החודשי שלנו

מבטיחים לעדכן רק במה שחשוב באמת!

מאמרים נוספים