הכירו את הכלי השיווקי העוצמתי והחינמי שקיים בכל חברה במשק

עלויות השיווק כיום בחברות וארגונים במשק הן אדירות, אך רבות מהחברות שוכחות (או לא יודעות) להשתמש בכלי השיווק העוצמתי והחינמי אשר קיים כבר ברשותן – העובדים עצמם! 

השיח על 'מיתוג מעסיק' ושיווק של החברה כמקום שווה וכדאי להון אנושי איכותי לבוא ולעבוד בו – צבר תאוצה בשנים האחרונות. לעומת זאת, השיח על 'מיתוג העובד' בחברות נשאר מאוד דליל עד לא מוכר.  

ספר לי מי העובדים שלך ואספר לך מי אתה

החברות המובילות במשק נמדדות מזוויות רבות כאשר אחת מהן היא כמובן – ההון האנושי המצוי בחברה. המשפט המוכר 'אמור לי מי החברים שלך ואומר לך מי אתה' תופס מקום חשוב גם בחברות. מי העובדים שלך? מי האנשים שמניעים את המוצר של החברה? המוחות שבסופו של יום גורמים למוצר \ שירות לצמוח או להיגנז ע"י השוק. העובדים של החברה מעידים על היכולות שלה לא פחות אם לא יותר מכל מדד אחר. 

ההון הכספי כמובן יאפשר להשיג את מיטב המוחות, אך בשוק הרווי של היום, אנשים מחפשים מקום עבודה לא רק על פי מדדי השכר אלא גם על פי מדדי הערך, הטכנולוגיה וכמובן ההון האנושי איתו יעבדו בחברה. לכן, המקום בו יבחרו לעבוד האנשים המובילים במשק  – הוא המקום שכדאי להסתכל ולעקוב אחריו. 

WIN WIN

הכל טוב ויפה, אבל למה שהעובד שלכם ישקיע מזמנו בשיווק החברה?  אם קודם לכן דיברנו על מה העובדים מעידים על מקום העבודה, ככה גם מקום העבודה מעיד על העובדים – It work both ways. עובדים היום מסתכלים על מקום העבודה הנוכחי שלהם לא רק ככלי הכנסה, אלא כמקום למינוף וצמיחה של הקריירה שלהם. ככל שהם יתפתחו יותר מקצועית במקום הנוכחי, במשרה הבאה הם יוכלו לעשות קפיצה גדולה יותר. בנוסף, ככל שמקום העבודה הנוכחי של העובד ימותג כאיכותי, נחשק ומוכר יותר במשק, ככה גם הרזומה של אותו עובד יקבל מעמד גבוה יותר בפני מעסיקים עתידיים.  כאן נכנסת המוטיבציה של העובד לעזור לחברה לשגשג לא רק בשורת הרווח אלא גם בשורת המיתוג.

היום כולם הם מותגים בפני עצמם

מוטיבציה נוספת המדברנת עובדים לקחת חלק פעיל בשיווק החברה היא המיצוב שלהם כאוטוריטת ידע בתחומם. מה הכוונה? ככל שהם יהיו נוכחים יותר במדיות השונות ויפרסמו תכנים מקצועיים בתחום ההתמחות שלהם, ככה הם ימוצבו כמביני עניין, כמקור צבירת ידע בתחום ספציפי ובקיצור – כמומחים. למי זה טוב? גם לעובד כמובן – שמפתח את הקריירה שלו ורוצה להתקדם בה וגם למעסיק כמובן – שרוצה כאמור שמיטב המוחות והמומחים יעבדו אצלו. כשעושים את זה נכון התוצאה היא כפולה –  מיתוג של העובדים כמומחים וכמובן מיתוג של החברה כמקום מוביל במשק מבחינת ההון האנושי שבה.

איך עוזרים בפועל לעובדים לשווק את החברה? 

חברות אשר רוצות לקחת באופן אקטיבי את הכלי השיווק העוצמתי הזה שנקרא – העובד, יכולות לעשות זאת עם השקעה מינימלית מינימלית של תקציב ואנרגיה:

  1. הכשרה כתיבה בדיגיטל – לא כולם נולדו לכתוב ולפרסם במדיות השונות, אבל – כתיבה שיווקית ומקצועית היא לחלוטין שריר שאפשר ללמוד להפעיל ולשפר.  
  2. יצירת מרחב לקידום – לרוב החברות קיים בלוג מקצועי באתר החברה, הבעיה היא, שרובם מעלים תוכן שנכתב ע"י כותבי תוכן מקצועיים ללא איזכור של הכותב אלא מטעם החברה כיישות. באמצעות פתיחת הפלטפורמה הזו למאמרים מקצועיים של עובדי החברה אפשר למקסם את המיתוג ולהגדיל את מעורבות קהל היעד. 
  3. עידוד לכתיבה בפלטפורמות קיימות ומוכרות – דירבון של העובדים לפרסם ולהיות פעילים בפלטפורמות עסקיות כמו לינקדאין, מדיום ועוד היא בהחלט נכס משמעותי נוסף. פלטפורמות אלו כבר ממותגות כמקום דיגיטלי מקצועי ומושכות אליהן בעלי עסקים, משקיעים ועובדים. פרסום שותף של תכנים איכותיים מספק כלי שיווקי בולט, לכן כאשר גם העובדים עצמם פעילים השיווק מקבל רוח גבית נוספת ומקבל כמובן חשיפה נוספת. 

לסיכום, העובדים שלכם הם נכס שיווקי משמעותי שבפעמים רבות מייצר מינוף והגדלת רווחים בצורה משמעותית לחברות בהן העובדים מקבלים במה ומקום להבליט את עצמם כאוטוריטת ידע בתחומם.

מצאתם ערך במאמר? שתפו אותו עם חברים וקולגות

הירשמו לניוזלטר החודשי שלנו

מבטיחים לעדכן רק במה שחשוב באמת!

מאמרים נוספים

רוצים להתחיל דרך חדשה
לקידום בדיגיטל?

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן