למה מחלקת השיווק ומחלקת המכירות שלכם לא יכולות להיות בגירושים

בחיים 'האמיתיים' זאת לא בושה להתגרש. ניסיתם את מירב המאמצים, הלכתם לטיפול זוגי, ניסיתם באמת ובתמים לצלוח את התקופה הקשה, אך הגעתם למסקנה שתהיו טובים יותר לבד מאשר יחד ולכן חובה לפצל כוחות. בחברות, שלא כמו בחיים 'האמיתיים', מחלקת השיווק והמכירות חייבות להתחתן בנישואים קתוליים ולא להיפרד לעולם. כן, לעולם! למה כמה ואיך? אנחנו מסבירים הכל במאמר.

הנתונים מהשטח מדברים בעד עצמם

צוותי שיווק ומכירות שעובדים כמקשה אחת, מביאים את החברה להצלחות גבוהות ורציפות יותר. בעוד שחברות עם נתק בין שתי המחלקות, חוות תסכול של אנשי הצוות, קפיצות של הצלחה במקום רצף של הצלחה וכמובן הן לא מצליחות להגיע ליעדים שנקבעו מבעוד מועד. כל אלו מגולמים בצורה ישירה בשורת הרווח של החברה.

הוליסטיות

צוותי שיווק ומכירות שעובדים בצורה הוליסטית למעשה משתפים מידע שחיוני לכל אחד מן הצדדים – אנשי השיווק מקבלים באופן שוטף את נתוני המכירות, אילו מוצרים או שירותים נמכרו הכי הרבה, באילו רווחים, מתוך אילו קמפיינים או מסרים שיווקיים, האם הנחות והטבות מסוימות אכן הגדילו את אחוזי המכירה? האם יש משפך שיווקי שעבד יותר טוב? פלטפורמה שיווקית שהביאה את מירב הלידים החמים שרכשו? פלטפורמה שלא הביאה מכירות כלל? 


מהצד השני, אנשי המכירות מקבלים את המסרים והנתונים השיווקים שהביאו את ההצלחות הרבות ביותר. כך הם משכללים את תסריטי המכירה שלהם, מציינים בפני הלקוח את מה שאנשי השיווק מצאו כקריטי ביותר, וכמובן הכי חשוב – פועלים בהמשך ישיר ורציף לפעילות השיווקית, דבר אשר מייצר אצל הלקוח הרגשה בטוחה, אחידה, חוסך בלבול וחוסר הבנה מצד הלקוח וכך מגדיל את אחוזי המכירה. 

אוטומציה

גם אם יש לכם שני אנשי מכירות בצוות, תאמינו לנו, אתם רוצים אוטומציה ומערכת CRM אשר מרכזת את כלל מאמצי השיווק והמכירות שלכם במקום אחד! אחד הקשיים הכי גדולים של אנשי השיווק בחברה היא היכולת לאבחן ולנתח את מאמצי השיווק שעבדו הכי טוב בשורת התחתונה – מכירה. 


כאשר אנו עובדים עם מערכות CRM המיועדות לכך, הניתוח נעשה בצורה פשוטה ומדויקת, אנחנו יכולים לייצר פלט של המכירות עבור ערוץ פרסום ספציפי, אנחנו יכולים לראות את ההתנגדויות שהיו לערוץ פרסום אחר. אנחנו יכולים אפילו לייצר הטבות ודיוור רק ללקוחות פוטנציאליים שלא רכשו והביעו התנגדות ספציפית כלפי המחיר או המוצר שלנו.

הטמעת מערכת CRM ואוטומציות שיווקיות הן כלי מרכזי בגישור בין מחלקת השיווק והמכירות ובהצלחה של החברה לאורך זמן. לא בטוחים מאיפה מתחילים? דברו איתנו >>

איך לגשר ולא להתגרש

הכל טוב ויפה, אבל איך גורמים לזה לקרות? 

  1. בניית מערך שיווק ומכירות פרקטי – הקמה של תשתית אוטומציה ומערכות אשר מסונכרנות ויודעות לנטר את העובדים שעשו פעולות מסוימות, ערוצי השיווק שהניבו את הרווחים הגדולים ביותר וכו'.
  2. קביעת יעדים – ללא יעדים אנחנו לא יכולים למדוד הצלחה או כישלון… אנו ממליצים להגדיר יעדים שנתיים ולפרק אותם לרבעונים. כך יש לנו פרקי זמן במהלך השנה שאנחנו חייבים לעצור ולבחון את הפעילות שלנו עד אותו השלב, ולערוך את כל השינויים ועבודת הייעול הנדרשת כדי להגיע ליעדים שהוגדרו.
  3. יצירת ערוצי ממשק בין המחלקות – התשתיות אשר בנינו יאפשרו עבודה שוטפת ונוחה בין מחלקת השיווק ומחלקת המכירות. עדכונים ומשיכת נתונים יעשו בצורה קלה ונוחה ולא ידרשו עבודה נוספת מאף אחד מן הצדדים (דבר אשר יוצר מחלקות רבות בחברות).
  4. גיבוש – איכות הקשר בין אנשי השיווק ואנשי המכירות היא קריטית להצלחה. ככל ששתי המחלקות הללו ירגישו יותר קשורות ומעורבות זו בזו אנו נראה עליה בהצלחות ובהגעה ליעדים.

מצאתם ערך במאמר? שתפו אותו עם חברים וקולגות

הירשמו לניוזלטר החודשי שלנו

מבטיחים לעדכן רק במה שחשוב באמת!

מאמרים נוספים

רוצים להתחיל דרך חדשה
לקידום בדיגיטל?

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן